Peti koncert ovogodišnjih „Majskih muzičkih svečanosti“ u znaku kamerne muzike (1. 6. 2021)

Peti koncert ovogodišnjih „Majskih muzičkih svečanosti“ u znaku kamerne muzike

Peti koncert ovogodišnjih „Majskih muzičkih svečanosti“, koji će se održati u utorak, 01. juna 2021. godine, u Koncertnoj sali „Cvjetko Rihtman“ (Sala Srednje muzičke škole Sarajevo) u 19.00 sati, proteći će u znaku kamernog muziciranja. Tom prilikom će zajedno nastupiti nastavnici, saradnici i studenti Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.

Prvi dio repertoara će uključiti izvedbu „Pariškog kvarteta“ br. 6 u e-molu njemačkog kompozitora Georga Philippa Telemanna (1681-1767), nastalog u zenitu baroka kao jedno od dvanaest kamernih kompozicija iz ciklusa podijeljenog u dva dijela. Napisano je za flautu, violinu, violu da gamba (ili violončelo) i basso continuo, a ovom prilikom će biti interpretirano u sastavu koji čine Mirna Mlikota-Dizdarević (flauta), Alma Dizdar (violina), Belma Alić (violončelo), Selma Hrenovica (violončelo) i Miron Konjević (čembalo).

Svestranim pristupom muzici, Telemann je oblikovao izraz koji sublimira elemente njemačke, francuske i italijanske instrumentalne muzike, ali i opere tog doba. Njegov stil istovremeno odražava principe kasnog baroka uz primjetne obrise galantnog stila, pa njegove “Pariške kvartete” karakteriše barokna motoričnost, komplementaran odnos i slojevitost dionica, uz kontinuiranu pratnju neizostavne basovske dionice na instrumentu s tipkama, harmonijskog temelja kompozicije u muzičkoj terminologiji poznate kao „basso continuo“, ali i elegancija melodije i ekspresivno nijansiranje.

Na programu će se naći i Klavirski trio op. 8, br. 1 u H-duru Johannesa Brahmsa (1833-1897) u zajedničkoj interpretaciji Tamare Arsovski (violina), Belme Alić (violončelo) i Dženane Hadžić (klavir). Njegov opus utemeljen je na sintezi klasičke formalne građe, koja se ogleda u načinu strukturne konstrukcije, tematske razrade, te harmonijskom, melodijskom i ritmičkom tretmanu materijala, dok su elementi romantičkog izraza primjetni u smjeni snažnih dramatičnih i suptilnih momenata. Brahmsov kompozicioni jezik uporište nalazi u ideji „muzike po sebi“, zbog čega predstavlja antipod, u drugoj polovini 19. vijeka aktuelnom, konceptu programskog u umjetnosti koji u stvaralačkom procesu polazi od vanmuzičkog sadržaja. Izbjegavanjem „razdražljivosti“ i „teatralnosti“, Brahms se oslanja na estetske vrijednosti koje prepoznaje u stvaralaštvu kompozitora poput Beethovena i Bacha, težeći ka uravnoteženosti i simetriji, zbog čega je sklon apsolutnim muzičkim formama kao što su simfonijska, kamerna i solistička muzika.

Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: koncertna.sezona@mas.unsa.ba. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.

Adresa dogadjaja: 
Sala Srednje muzičke škole Sarajevo
Galerija: 

FESTIVALI

Pod okriljem Koncertne sezone realiziraju se i festivali Majske Muzičke Svečanosti, Sonemus Fest, Sarajevo International Guitar Festival. Majske Muzičke Svečanosti Sarajevo International Guitar Festival Sonemus Fest

KONCERTI

Kroz različite forme koncerata (koncerti ansambala, cjelovečernji recitali, koncerti mješovitog karaktera) prezentiraju se svi Odsjeci akademije, te njena bogata umjetnička i koncertna aktivnost. Koncertna sezona