
Uspješno promovisana monografija Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva autorice dr. Lane Paćuka
Za sarajevsku javnost sinoć je u prostorijama Bošnjačkog instituta - Fondacije Adila Zulfikarpašića upriličena promocija knjige pod naslovom Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva istaknute bosanskohercegovačke muzikologinje dr. Lane Paćuka. Riječ je o naučnoj monografiji čiji je tematski fokus usmjeren na ulogu i značaj žena koje su izvršile snažan uticaj na razvoj muzičkog života Sarajeva naslovljenog perioda, a u njenoj promociji su pored autorice sudjelovale i priznate stručnjakinje iz domena muzikologije i etnomuzikologije dr. Fatima Hadžić, dr. Jasmina Talam i dr. Tamara Karača Beljak, koja je i moderirala događaj.
Djelo Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva predstavlja rezultat vrlo studioznog i sistematičnog istraživanja iz oblasti historijske muzikologije koje počiva na impozantnom broju arhivskih dokumenata pohranjenih u arhivima BiH, Hrvatske, Srbije, Austrije, Mađarske, online arhivskim fondovima, te periodici. Prisutni su imali priliku da se upoznaju sa sadržajnom koncepcijom djela, ciljem i okvirima istraživanja na kojem počiva, ali i da poslušaju veoma iscrpan i informativan izvod iz recenzije. Autorica ističe da, iako je prvenstveno namijenjena užoj naučnoj odnosno akademskoj javnosti, monografija može biti veoma atraktivno i korisno štivo i za sve one koji gaje interesovanje za kulturnu historiju Bosne i Hercegovine. Večer je zaokružena muzičkom numerom koju je na opće zadovoljstvo prisutnih na klaviru interpretirala prof. Maja Ačkar Zlatarević, a riječ je o djelu Osmanska mazurka Milene Mrazović Preindlsberger, kompozitorice i pijanistkinje čiji se muzički angažman vezuje upravo za period austrougarske okupacije.
Autorica knjige dr. Lana Paćuka pripada mlađoj generaciji bosanskohercegovačkih muzikologa i do sada je objavila preko 20 naučno-istraživačkih radova izloženih na simpozijima i naučnim konferencijama diljem BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Austrije, Mađarske i Češke. Godine 2014. imenovana je za glavnu i odgovornu urednicu časopisa za muzičku kulturu Muzika, jedinog indeksiranog muzikološkog časopisa u BiH, a od 2018. godine priključila se i uredničkom odboru časopisa INSAM (Journal of Contemporary Music, Art and Technology). U periodu od 2016. do 2017. godine obnašala je dužnost Prodekanese za koncertnu djelatnost Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, dok trenutno djeluje kao profesorica i šefica Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju pomenute visokoobrazovne institucije.
Večer promocije je protekla u prijatnoj atmosferi čemu je doprinijela elokventna i dobro osmišljena prezentacija, efektno odabran muzički momenat, ali i vidno interesovanje publike te izvanredna posjećenost, što za svakog autora predstavlja posebno priznanje njegovom djelu. Monografija je izdata pod izdavačkim okriljem Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, a njeno publiciranje su podržali Austrijski kulturni forum i Porsche BiH.
Piše: Emina Vrpčić